Til alle medlemmer i Moss Seilforening – Endring medlemsregister

Medlemsdata i vårt regnskapssystem Mamut har vært det offisielle medlemsregisteret for oss.

Nå har det kommet nye regler for alle som er tilsluttet Norges Seilforbund / Norges Idrettsforbund om at alle medlemmer skal være registrert i et godkjent, databasert medlemsregister.

Mamut tilfredsstiller ikke disse krav og vi har derfor besluttet å benytte MinIdrett / KlubbAdmin , utarbeidet av Norges Idrettsforbund, som vårt medlemssystem.

Bruken av dette systemet er gratis og vil forenkle en del rutiner, så som registrering, rapportering, fakturering og utsendelse av e-post til medlemmer.

For det enkelte medlem hos oss betyr det følgende:

Våre eksisterende medlemsdata er overført til det nye registeret og noen har allerede mottatt en e-post melding om dette.

Den enkelte har selv tilgang til sine registrerte data online via programmet MinIdrett og kan selv foreta innmelding, utmelding og ajourhold av registrerte data.

Det vil fortsatt være mulig å sende endringsønsker pr. e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. og kassereren vil da overføre endringen til MinIdrett. Brukes helst bare unntaksvis.

Hvordan kommer du i gang med MinIdrett:

Adressen til registeret er http://www.minidrett.no eller Google søk på minidrett.

Velg Ny bruker

Etter inntasting av ditt navn eller din e-postadresse får du et enkelt skjema til utfylling, bl.a. med 11-sifret personnummer. Legg merke til opplysningen nederst på dette skjemaet, at personnummeret ikke blir lagret. Det blir bare brukt til en validering mot Folkeregisteret og blir deretter slettet. Følg videre de anvisninger som kommer på skjermen, via e-post eller SMS, om å velge brukernavn og ditt personlige passord.

Det kan event. komme opp flere forslag på ditt navn, som tilbakemelding fra Folkeregisteret. Velg i så fall det som ser riktigst ut.

Etter at du logger deg inn vil du se de opplysninger som er overført fra vårt nåværende medlemsregister eller Folkeregisteret.

For mindreårige seilere kommer opp en lenke hvor det er mulig å registrere foresatt (anbefales sterkt) og da vil fakturering skje til den.

Registrering av foresatt fører ikke automatisk til medlemskap, men ønsker den foresatte å bli medlem må han/hun registrere seg separat i MinIdrett.

Gjennom det nye Medlemssystemet kan og vil det også bli foretatt fakturering. Vi vil komme tilbake med mer informasjon om dette i nær fremtid.

Hans-Peter Raspotnig

MS Sponsorer

hellyhansen      raymarine   seatronic    handelsbanken      dnb-logo

Du er her: forside MinIdrett