Jollegruppa i Moss Seilforening er en aktiv gruppe med seilere på alle nivåer, fra nybegynnere til de som satser på konkurranseseiling både nasjonalt og internasjonalt.  Gruppen i dag teller nesten 70 seilere. Det seiles hovedsaklig i jolletypene optimist, RS Feva (tomannsjolle), 29ér (tomannsjolle) og Laser.

Seiling er en aktivitet du kan drive med hele livet og en aktivitet for hele familien. Våre jolleseilere blir fortrolige med sjøen og de lærer å bli trygge i båt. De blir flinke til å konsentrere seg og utvikler selvstendighet som "skipper på egen skute". Vi  legger stor vekt på det sosiale, og at hele familien skal trives hos oss.

Vi tilbyr nybegynnerkurs som starter opp rett etter sommerferien, ukentlige treninger for de forskjellige gruppene, lokale, regionale og nasjonale regattaer for joller samt sommerskole med en ukes varighet fire ganger i løpet av sommerferien.

Ukentlige treninger er tirsdager og torsdager fra 17:45 - 20:00. Seilsesongen er normalt fra påske til høstferien med unntak av skoleferier. Om vinteren har vi et treningstilbud i gymsal to ganger i uken, med mulighet for trening i langrennsløypene om forholdene tilsier det. Vi arrangerer også teori kurs for jolleseilerne våre på vinteren.

Prisliste for sesongen 2017:

Nybegynnerkurs :  2000 kr inkl. lån av båt. Medlemskap i Moss seilforening er inkludert.

( I 2017 starter nybegynnerkurset etter sommerferien, så prisen blir da 1000 kr inkl båt.)

Viderekomne kurs : 2400 kr ekskl. båt. Båt kan leies hos oss. Medlemskap i  Moss seilforening kommer i tillegg.

Båtleie: Optimist : type "Far east" 1500 kr.

Eldre type: 500 kr

RS Feva: 1500 kr pr seiler.

Se også " informasjonshefte" for mer praktisk informasjon.

Påmelding: "link til påmeldingsskjemaet" ( nybegynnerkurs 2017 begynner først i august).

For ytterligere informasjon, kontakt leder i jollegruppa Per Christian Bordal tlf. 48133885 , e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.  eller  Nina Bruaset          e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Du er her: Joller informasjon Joller