J/70 Lansering! Onsdag 22. mars, Søly

J/70 gruppa i Moss og Soon har fornøyelsen av å invitere til lanseringsfest!

Skal du være med å seile J/70? Lurer du på om dette er noe for deg og dine? Har du bare lyst til å piske våren igang med en midtukes seilerfest? Da er du velkommen!

Sted: Moss Seilforenings klubbhus - Søly
Tid: Onsdag 22. mars kl. 19

Det blir servert Soons berømte seilerlapskaus, brus og øl. Pris kr. 100,- (inkl. 1 brus/øl). Salg av Kaffe, vafler, øl og brus etterpå.

MS inviterer optimistseilere - påskesamlingen 8.-11.april 2017.

Moss seilforening i samarbeid med Norsk Optimistjolleklubb inviterer optimistseilere med minimum to års erfaring ( A og B seilere) påskesamlingen vår 8.-11.april 2017.

Trenere: Frode Jørstad og Sjur Sannerud

Invitasjon (pdf)

MS - påskesamling for laser, 29er og RS Feva 8.-11. april 2017.

Moss Seilforening inviterer til sin tradisjonelle påskesamling for laser, 29er og RS Feva 8.-11. april 2017.

Trenere: Jan Steven Johannesen, Mathias Mollatt og Peer Moberg.

Invitasjon (pdf)

Påmelding "Seiling for alle" J/70

Påmeldingen er åpen!

Det er med stor entusiasme vi kan annonsere at påmeldingen nå er åpen for alle som vil være med på det store nye innen seilsporten - J/70 ligaseiling! Billigere, morsommere og mer sosial seiling finnes ikke. Av totalt 50 plasser, er 25 ledige etter førstemann til mølla-prinsippet. Her kan det lønne seg å være rask!

NYBEGYNNERKURS OPTIMISTJOLLE SEILING 2017

Nybegynnerkurs optimistjolle starter HØSTEN 2017.

I år starter vi opp nybegynnerkurs for optimist etter sommerferien ( ved skolestart). Vi oppfordrer også til å delta på vår sommerseilskole i sommerferien.

Det føles ofte tryggere for barna å lære å seile, være trygg i båten og kullseiling når det er varmt i været og vannet.

Det blir altså IKKE oppstart av nybegynnerkurs for optimist våren 2017.

NM 2016 i RS Feva og 29er

I helgen 3.- 4. september arrangerte Asker Seilforening NM i RS Feva og 29er.
Fra Moss seilforening deltok to RS Feva og to 29ere . Ida Olstrøm og Nora Bruaset Andersen seilte knallbra og sikret seg NM Sølv i RS Feva .Konkurransen var tøff, og de ble kun slått av de mer erfarne og to år eldre guttene fra Bærum Seilforening, Alexander Boulland og Arthur Llewelyn.

Europacup for Laser og Norgescup for 29er og RS Feva

Helgen 3.-5. juni arrangerte Moss seilforening EC for Laser 4.6, Laser radial og Laser standard, og samtidig NC for 29er og RS Feva. Laser seilere fra Finland, Danmark og Sverige hadde funnet veien til Søly, i tillegg til store deler av Norge. Med sol, 30 grader og i tillegg gode vindforhold, ble arrangementet en kjempesuksess. Folk koste seg i solen, og stemningen ble beskrevet som “å være på festival”.

Bordal til topps i Barcelona

PCB bilde 03Bordal til topps i Barcelona

Per Christian Bordal imponerte stort ved å vinne den første Europacupen i RS Aero klassen i Barcelona denne helgen.

Du er her: Joller sesongen aktivitet