Sesongåpning 1.mai og 1. Østfoldcup 2016

Sesongen 2016 ble åpnet med et skikkelig smell fra kanonen ”Gunda” søndag 1.mai., etter at Leder i Moss SF, Glenn Pettersen hadde holdt åpningstalen.

I talen tok Glenn opp at det i kommende sesong skal arrangeres både EC Laser og NC RSFeva og 29er i juni, og NM i Express i august.
Nytt i år er også at ”onsdagsregatta” for kjølbåtene er flyttet til tirsdager, for å skape litt mer liv og stemning sammen med jollegruppa. Dette gleder vi oss til, og tror vi at kan skape et bedre miljø og samhold i foreningen.
Til slutt tok Glenn opp den mulige utbyggingen av container havna i Moss, noe som kan ha alvorlige konsekvenser for Moss Seilforening. Han avsluttet med å oppfordre alle medlemmene til å melde seg inn i støttegruppen på Facebook ”stopp planen om utvidelse av Moss Havn”.

Solen skinte, som den pleier på sesongåpningen, og det var yrende stemning i seilforeningen vår. Plattingen foran klubbhuset var full av små og store jolleseilere og deres foreldre. Noen få av foreningens øvrige medlemmer hadde også møtt opp, men vi hadde ønsket oss et noe større oppmøte fra kjølbåt miljøet og havna for øvrig.

Kl 12 gikk startskuddet for årets første regatta: Østfoldcup nr 1. Vi hadde deltagere fra Soon og Sarpsborg seilforeninger i tillegg til høy deltagelse fra egen klubb. 30 seilere stilte til start i optimist c, b og a og RS Feva.
Til og med våre ferskeste seilere, som begynte i fjor, deltok. Pga økende vind og bølger ble det færre og færre igjen på banen, og kun de mest garvede holdt ut siste racet. Men det ble totalt 4 race, og våre egne seilere gjorde det veldig bra.
Takk til regattasjef Per Bakke og alle frivillige foreldre som gjorde denne dagen til en sukses.

Vi teller nå 57 seilere i jollegruppa! Vi har fått mange engasjerte foreldre med oss, så dette lover godt for fremtiden. Neste stopp for de fleste er Pinseleir på Fjærholmen. Her har hele 23 mosseseilere meldt seg på !

IMG 1898 1Åpningssalutt ved Runar Thøgersen

IMG 1901Spente jolleseilere : Sondre, Ola, Johannes og Herman

IMG 1903Åpen kiosk hele dagen

IMG 1907 1Søstrene Syrrist: Ella og Sara

IMG 1908Glad leder i Jollegruppa, Per Christian Bordal, sammen med Beate Bordal og Anne Syrrist

IMG 1911Østfoldcup

IMG 1919Premieutdeling for C-seilere optimist: Deltagerpreimier til Philip, Emilie, Sofie, Kaja, Hennie og Agnes

IMG 1921B-seilere optimist: Deltagerpremier til Cornelius, Sara, Tobias, Magnus, Markus og Cedrik

IMG 1923 1A-Seilere optimist: 1.Marie, 2.Sondre og 3. Emil fra Sarpsborg. 4.Herman fra Moss

IMG 1925Rs Feva seilere: 1.Ida og Nora, 2. Jens og Emma, 3. Linus og Audun. Ola med deltager premie ( Sondre var ikke tilstede).

1. mai - sesongåpning MS - klubbregatta og Østfoldcup

MS pesrspektiv

Vi ønsker alle medlemmer av Moss Seilforening velkomne til årets sesongåpning på Søly.

Åpen kiosk - servering av kaffe og kake/vafler - pølser
Kl 11:00 åpning v/leder av Moss Seilforening