Påmelding "Seiling for alle" J/70

Påmeldingen er åpen!

Det er med stor entusiasme vi kan annonsere at påmeldingen nå er åpen for alle som vil være med på det store nye innen seilsporten - J/70 ligaseiling! Billigere, morsommere og mer sosial seiling finnes ikke. Av totalt 50 plasser, er 25 ledige etter førstemann til mølla-prinsippet. Her kan det lønne seg å være rask!

Vedlagt følger detaljert informasjon om seilingen og et påmeldingsskjema. Skjemaet må skrives ut og signeres, scannes eller avfotograferes og sendes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

På vegne av Moss og Soon Seilforeninger
Magne Klann

J70

Invitasjon: Bli med på Ligaseiling!

Så glade ble medlemmene Moss og Soon over at 3 stk J/70 er bestilt, og at alle er invitert til å delta!
(Bildet er av Team Storm Capital Sail Racing som vant mesternes mesterskap som ble seilt i nettopp J/70. Vi lar dem stå som symbol på våret lokale prosjekt)

Soon og Moss seilforeninger har kommet i mål med forarbeidet for prosjektet vi har kalt «Seiling for alle».

3 stk J/70 båter er bestil for levering i april! Nå inviteres alle som ønsker det å være med. Den eneste forutsetningen er at man er medlem i Soon eller Moss Seilforening, men det er jo bare å melde seg inn for interesserte som ikke er medlem enda. Selve påmeldingen må være skriftlig, og skjema for dette blir sendt ut om kort tid. I mellomtiden kan vi informere kort om opplegget:

• Du får seile splitter nye J/70 sportsbåter en hel sesong for kr. 5.900,- (omtrent det samme som det koster på treningsstudio)
  • Den organiserte seilingen vil foregå etter mønster fra Seilsportligaen. Det vil si: det deltar opp til 3 ganger så mange seilere som det er plass til i båtene samtidig. Vi seiler korte race, og rullerer på å seile. Dette er fantastisk morsom seiling, og både sosialt og lærerikt mellom slagene
  • Båtene ligger samlet hele tiden enten i Moss eller Soon (Moss: uke 16-20 og 36-40 - Soon: uke 21-25 og 31-35). Seilere fra hver klubb seiler både på «hjemmebane» og «bortebane»
  • Du kan melde deg på alene eller sammen med et lag du vil seile sammen med. Trenerteamet vil hjelpe til og sette sammen lag
  • Du slipper å mekke! Ligasjefen holder båtene i orden og rigger klart til ligadagene
  • Du kan booke båtene til trening og Tur & Hav-regatta sammen med andre medlemmer
  • Du kan bruke båtene på «drop-inn» sammen med familie eller venner når de er ledige
  • Du kan bli tatt ut til Seilsportsligaen og andre regattaer

I fjor på disse tider ble det foretatt forhåndspåmelding. De fleste som meldte seg på har fortsatt ønske om å være med, og er allerede sikret plass, men det er plass til fler. Det er satt et tak på 50 deltakere, så det kan være lurt å være tidlig ute. Dato for når påmeldingen åpner blir annonsert i løpet av uka!

J/70 prosjektet «Seiling for alle» blir en realitet!

Vi er i mål med finansieringsplan for vårt lokale J/70 prosjekt i Moss og Soon! 3 stk skinnende nye J/70’er er bestilt for levering i april 2017.

Dette blir en spennende nyvinning for Soon og Moss Seilforeninger, og et unikt samarbeid mellom to norske seilforeninger. Styrene og årsmøtene i begge foreningene har gått inn for innkjøpet. Det er en viktig forutsetning at foreningene skal eie båtene, og utgiftene skal dekkes av de seilerne som skal bruke dem, og av sponsorer. Ildsjeler for prosjektet har jobbet målrettet med både finansiering og en plan for praktisk gjennomføring.

View software har gått inn med 200.000 kr. og Grundig via KNS har gått in med 400.000. Gjennom avtalen med Grundig og KNS skal båtene brukes til Grundig cup i 3 år fremover. Det er en serie på 4 regattaer: Oslo, Hankø, Bygdin (fjellvann i Jotunheimen) og Son. Soon/Moss stiller med minst to lag i hver av disse regattaene.

Styrene i Moss og Soon har signert en samarbeidsavtale, og utnevnt et felles J/70-styre og en ligaleder. Disse er: Fra Soon, Christina Wallin og Rune Elvrum, fra Moss Pål Einar Berntsen og Karl-Einar Jensen, Magne Klann er ligaleder. Ligastyret vil foreslå et rammeverk for båtene og seilingen. Allerede nå er det klart at seilingen vil organiseres etter mønster fra treningsstudioer, ved at man melder seg på som enkeltperson. Prisen er også sammenlignbar: 5.900 kr i året. Hver torsdag i sesongen vil båtene bli brukt til «ligaseiling» etter mønster fra Seilsportsligaen. mer om det her (lenker)(Moss: http://www.klann.no/seilsportligaenMoss/)(Soon: http://www.klann.no/seilsportligaen/ ). Påmeldingsskjemaene nederst i disse nettisdene var til bruk i våres, og skal ikke fylles ut nå. Medlemmene vil om kort tid bli tilsendt invitasjoner til å delta. De som fylte ut nevnte skjema i våres står først i køen for å bli med. Det er foreløpig satt et tak på 50 seilere, så det kan være lurt å være rask når invitasjonen kommer.

Vi er stolte over å kunne tilby denne nye formen for seiling til våre medlemmer. Vi håper og tror at det vil bli en berikelse for seilsporten i regionen, og et etterlengtet bindeledd mellom jolleseilere og storbåtseilere.

Du er her: Joller sesongen aktivitet Påmelding "Seiling for alle" J/70