NM i Laser, 29er og RS Feva i Moss

Moss seilforening arrangerte NM i Laser 4.7, Laser Radial, 29er og RS Feva første helgen i juli. Værgudene var med oss, og viste frem Moss seilforening fra sin beste side.

Sol og fine vindforhold gjorde at regattaen gikk smertefritt. Takk til meget bra arbeid fra regattasjefer og banemannskap. Stemningen var høy også på land, og dette takket være mange iherdige frivillige i kiosken , sekretariat og på underholdningssiden.

Lørdag hadde vi felles grilling etter seiling, og alle koste seg i det fine været.

Resultater: Gratulerer med bronse i "NM" i RS Feva til mosseseilerne Ida Olstrøm og Nora Andersen! Og knallbra seiling fra Wilma Stiansdatter Asting og Hedda Berntsen (Son) med en 8. plass.

Våre litt ferskere RS Feva seilere Linus Gylseth og Marte Børja Berg, Mads Børja Berg og Oliver Breiseth Zachariassen og Kim Krogsæther og August Venta klarte seg også bra i feltet.

Fine prestasjoner også fra våre andre mosseseilere , der Olav Bakke ble nr 13 av 30 i Laser Radial, med en knallbra 2. plass på siste race.
29er seilerne våre seiler bra, men har tøff konkurranse. Caroline Heiberg og Marie Bordal havnet på en flott 9. plass, Henrik Bordal og Eirik Mathias Silnes på 11. plass og veteranbåten med Andreas og Niklas Petersen på 15. plass. Eirik Bakke steppet inn som gast på en Arendalsbåt, da gasten ble skadet!

Alt i alt et meget vellykket arrangement med knall forhold! Takk til alle som har bidratt . Bare lovord og skryt å få fra gjestene våre!

NM 201707 02

NM 201707 03