Jolleseiling

Jollegruppa i Moss Seilforening er en aktiv gruppe med seilere på alle nivåer, fra nybegynnere til de som satser på konkurranseseiling både nasjonalt og internasjonalt.  Gruppen i dag teller over 50 seilere. Det seiles hovedsaklig i jolletypene optimist, RS Feva (tomannsjolle), 29ér (tomannsjolle) og Laser.

Seiling er en aktivitet du kan drive med hele livet og en aktivitet for hele familien. Våre jolleseilere blir fortrolige med sjøen og de lærer å bli trygge i båt. De blir flinke til å konsentrere seg og utvikler selvstendighet som "skipper på egen skute". Vi  legger stor vekt på det sosiale, og at hele familien skal trives hos oss.

Vi tilbyr nybegynnerkurs som starter opp rett etter påske og  evt etter sommerferien hvert år, ukentlige treninger for de forskjellige gruppene, lokale, regionale og nasjonale regattaer for joller samt sommerskole med en ukes varighet fire ganger i løpet av sommerferien.

Ukentlige treninger er tirsdager og torsdager fra 17:45 - 20:00. Seilsesongen er normalt fra påske til høstferien med unntak av skoleferier. Om vinteren har vi et treningstilbud i gymsal to ganger i uken, med mulighet for trening i langrennsløypene om forholdene tilsier det. Vi arrangerer også teori kurs for jolleseilerne våre på vinteren.

Nybegynnerkurs koster 1900 kr inkl. lån av båt. Medlemskap i Moss seilforening er inkludert.

Viderekomne kurs koster 2300 kr ekskl. båt. Båt kan leies hos oss. Medlemskap inkludert.

Se også " informasjonshefte" for mer praktisk informasjon.

Påmelding: "link til påmeldingsskjemaet"

For ytterligere informasjon, kontakt Per Christian Bordal tlf. 48133885 , e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du er her: Joller sesongen Joller