kurs og utdanning 2007

Vi håper at mange vil benytte seg av årets brede kurstilbud. Her skal det være noe for alle og enhver. Kursene arrangeres på Søly av våre egne kursledere eller i samarbeid med naboforeninger. Alle jolleforeldre og alle aktive LYS eller IMS-seilere bør for eksempel unne seg et grunnkurs i arrangement og dømming. Kurset går over fire kvelder og gir grunnleggende kunnskaper om Kappseilingsreglene, startprosedyrer og signalflagg. Nytt av året er at vi vil tilby kurs i Båtførerprøven. Kurset egner seg for alle som ferdes på sjøen i egen båt. Dette er ikke et obligatorisk kurs i dag, men som mange har fått med seg vil det snart innføres krav til sertifikat for båtførere.

Trener I kurs:

• Tidspunkt: Hoveddelen av kurset gjennomføres 10.-11. mars i Moss med Esben som foreleser.
  • Kort tid etter dette holdes det et Førstehjelpskurs i regi av Moss Seilforening som kursdeltakerne må stille på. Dette kan gjøres med hjelp fra lokal Rødekors lag, Redningsselskapet etc.
  • Praksisdelen gjennomføres i klubbene som den enkelte trener kommer fra. Esben avtaler da tid med den enkelte kursdeltaker og kommer på en trening som kursdeltakeren har i sin klubb.
  • Påmelding til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Grunnkurs, regattarrangør og dommer:

• Tidspunkt: Fire torsdager i mars. Oppstart 8. mars. Deretter 13., 22. og 29. mars.
  • Påmeldingsfrist 1. mars til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
  • Se mer informasjon her.  NB e-postadressen til Hans Egil Eriksen er endret til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Kretsarrangør (Arrangør II):

• Tidspunkt: · Fire torsdager i mars. Oppstart 8. mars. Deretter 13., 22. og 29. mars.
  • Se mer informasjon her.

Nybegynnerkurs for barn og foreldre (Jungmannskurs):

• Tidspunkt: Årets nybegynnerkurs vil komme i en litt annen form enn tidligere.
  • Oppstartsmøte med informasjon til foreldre og barn vil skje i Søly 12. april.
  • Interesserte kan henvende seg til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Båtførerprøven

• Tidspunkt: Båtførerprøven vil bli holdt i løpet av vinteren, men datoer er foreløpig ikke fastsatt.
  • Mer informasjon kommer i begynnelsen av februar

Du er her: Kurs & Tema kurs Kurs arkiv kurs arkiv 2007 kurs og utdanning 2007