Kanalskipperkurs , Kurs i Norge lørdag 19 mars 2011

Sted: Moss Seilforenings klubbhus i Søly Båthavn

Moss Seilforening vil den 19.mars, 2011, arrangere et kompetansegivende kurs for norske kanalseilere. Kurset vil gi deltakerne et godkjent kanalsertifikat, som vil være gyldig i alle land i Europa som er tilsluttet den såkalte ”CEVNI konvensjonen Kravet til et eget sertifikat på de europeiske kanalene, skyldes at en rekke europeiske land har tiltrådt CEVNI – forordningen. CEVNI står for ”Code Europèen Des Vois de la Navigation Intèrieure”, som betyr forskrifter for seilas på de indre vannveier.
Kurset vil bli gjennomført i Moss av FTLF (Foreningen til Langtursejladsens Fremme) i Danmark.

Kurset omfatter signaler og vikepliktregler på kanalene samt informasjon om etikk og sluseteknikk. Dagskurset blir avsluttet med en egen prøve. Nødvendig materiell vil bli tilsendt deltakerne før kurset.
Kanalskipperkurset forutsetter at deltakerne minst har båtførerprøven som bakgrunn og de må være medlem av FTLF som utsteder det formelle sertifikatet. Kostnad for kurset er NOK 2800 + obligatorisk medlemskap i FTLF: DKR 570,-

Påmelding via e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Frist for påmelding : 1.mars 2010
Før opp postadresse og telefon på påmeldingen!

Du er her: Kurs & Tema kurs Kurs arkiv kurs arkiv 2011 Kanalskipperkurs , Kurs i Norge lørdag 19 mars 2011