Moss Avis

Moss-Avis-logo

Søk på seiling i Moss Avis - klikk her

Vi feirer Mossianaprisen 2018 tirsdag 18.9

Mossianaprisen 2018. Takket for prisen: Moss Seilforenings leder, Truls Holm Olsen, takket for årets Mossianapris. Foto: Helge Warberg-Knoll

Vi feirer Mossianaprisen 2018 tirsdag 18.9

Vi har som kjent fått Mossianaprisen i 2018 og det vil vi gjerne feire. Vi har derfor invitert alle i byen til å komme å prøve seilingens gleder førstkommende tirsdag. Det er selvsagt umulig å vite hvor mange som kommer, men vi håper gjennom dette å få flere interessert i seiling og bli medlem i den flotte foreningen vår. Jeg håper imidlertid at mange av dere også benytter anledningen til å ta en tur ned i havna på tirsdag og er med på å skape en hyggelig ramme rundt arrangementet. Håper også dere har lyst til å prøve å seile J/70, være mannskap på en båt i Navigarecup, eller enda bedre delta med egen båt i Navigarecup ! Det er meldt flott vær og fin vind og alt ligger til rette for en hyggelig seilkveld i Søly !

Utkast til program for ettermiddagen:

• Start arrangement kl. 17:00 - slutt senest kl 21:00
  • Leder ønsker velkommen og forteller om kveldens tilbud (optimist/Feva/J/70/RIB og mannskap på kjølbåt)
  • Mathias Mollatt orienterer om hvem som bør gå i hvilke grupper, sikkerhet på sjøen ...
  • Gruppeområder med mer informasjon og mulighet for tur i seilbåt (Jolle, J/70, Kjølbåt).
  • Servering

Moss Avis 16. juni 2018:

Prisvinner for fulle seil: Moss Seilforening vant Mossianaprisen 2018

Moss Seilforening har vært foreslått til denne utmerkelsen tidligere, men ikke nådd helt opp. I år var det imidlertid seilforeningens tur til å krysse mållinjen først og kapre denne gjeve prisen.

Les hele artikklene i Moss Avis - tekst Helge Warberg-Knoll - 16. juni 2018 - klikk her

Heder og ære

Den er på 75.000 kroner. I tillegg til heder og ære, da selvsagt. Moss Seilforening var nominert på grunn av sin innsats gjennom en årrekke. Ikke minst for satsingen på de helt unge og nybegynnerne, men selvsagt også på de aktive seilerne. Dessuten har foreningen avviklet en rekke store mesterskap og slik sett markedsført Moss. Dette hadde juryen lagt vekt på.

Redaktør Pål Enghaug poengterte det slik.

Både topp og bredde

- Klubben har markert seg som en fremragende arrangør både regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Den har vært vertskap for NM, EM og VM. Dessuten prioriterer foreningen barne- og ungdomsseiling, og er et møtested ved rene sosiale samlinger.

Dette er konkretisert gjennom tilbudet om «drop in» seiling for alle som har lyst til å prøve seg. Dette gjør klubben samtidig som den utvikler utøvere som vinner OL-medaljer, presiserte Enghaug.

En verdig vinner

- Ordfører Hanne Tollerud understreket også foreningens evne til å favne bredt og den store frivillige innsatsen medlemmene legger for dagen.

- Moss Seilforening vektlegger både bredde og topp. Det er ingen tvil om at juryen har funnet en verdig vinner, understreket hun.

Fra Seilforeningen kom det en hel delegasjon med både yngre og eldre utøvere for å motta prisen.

Har 600 medlemmer

- Tusen takk, dette er et resultat av mange års arbeid, fremholdt lederen i foreningen, Truls Holm Olsen. – Vi vet jo at denne prisen henger høyt og føler at foreningen nå er i et celebert selskap. Moss Seilforening har 600 medlemmer, men vi har plass til flere.

- Prispengene vil vi bruke på utstyr og drift, slik at enda flere kan komme til oss for å prøve seiling. Vi har ledig plass på årets seilskole, slik at det bare er å melde seg på. Men vi har også tilbud til seniorene. På vegne av Moss Seilforening vil jeg takke for prisen, avsluttet Truls Holm Olsen, til applaus fra de mange frammøtte.

Mossianaprisen deles ut av Selskabet til Moss Bys Vel, Sparebank 1 og Moss Avis. Årets jury har bestått av Heidi Erøy Hansen, Elisabeth von Ubisch, Per-Mathias Høgmo, Helen Mollatt og Pål Enghaug.

Mossianaprisen 03

Du er her: om MS Informasjon Moss Avis Vi feirer Mossianaprisen 2018 tirsdag 18.9