EC / NC 3.-5. juni 2016

Europacup for Laser og Norgescup for 29er og RS Feva

Helgen 3.-5. juni arrangerte Moss seilforening EC for Laser 4.6, Laser radial og Laser standard, og samtidig NC for 29er og RS Feva. Laser seilere fra Finland, Danmark og Sverige hadde funnet veien til Søly, i tillegg til store deler av Norge. Med sol, 30 grader og i tillegg gode vindforhold, ble arrangementet en kjempesuksess. Folk koste seg i solen, og stemningen ble beskrevet som “å være på festival”.

Takket være vårt flinke mannskap i startbåter, bøyebåter, banemannskap, regatta kontoret, kjøkken og kiosk personell, grillsjefer, speakere og trallevakter gikk alt på skinner. Vi blir betegnet som veldig profesjonelle av gjestene våre, og Moss Seilforenings ry for å gjennomføre gode arrangementer ble absolutt styrket denne helgen.

Mosseseilere var representert i alle klasser, og de fikk vist at Moss Seilforening fortsatt hevder seg i toppen.
I den prestisjetunge Laser klassen deltok brødrene Olav og Eirik Bakke i henholdsvis Laser Radial og Laser 4.7. De hevdet seg godt, og Olav Bakke endte på 26.plass av totalt 35 båter, med en 10.plass på beste race. Eirik Bakke fikk en fin 17.plass av totalt 27 båter, med en 8.plass på beste race. Line Flem Høst fra KNS vant Radial klassen, mens mossingene Mads Severin Hassum-Olsen (KNS) endte på 6.plass og Celine Herud (KNS) på 11.plass. I Laser 4.7 var det en svenske som vant klassen, mens Drøbaksunds Knuta Bugge ble beste nordmann på 2.plass.

I RS Feva klassen sikret Ida Olstrøm og Nora Andersen 2.plassen, etter å ha ligget som nr. 1 etter første dag. Kun slått av to Bærums gutter med lenger fartstid enn jentene. . Ellers ble Jens Bækkevold og Emma Heiberg nr 13, Wilma Asting og Hedda Berntsen nr 14, Linus Gylseth og Ulrik Møller Broen nr 15 og Linus Ekvold med Audun Butenschøn nr 16. Totalt 17 båter deltok.

Caroline Heiberg og Marie Bordal fikk en respektabel 5.plass i 29er av totalt 19 båter, med en 4.plass på beste race.
Henrik Bordal og Eirik Mathias Silnes seilte seg inn på en 16.plass. VInner av klassen ble Emilie Dahl Andersen( KNS) og Maren Edland ( Asker) . EM i 29er er i år i Tønsberg 29.juni-4.juli, så det blir spennende å se hvordan det går med våre to team.

skrevet av Nina Bruaset

2016 06 EM OlavBakkeOlav Bakke

2016 06 EM 001Erik Bakke

2016 06 EM 002Henrik Bordal og Eirik Mathias Silnes

2016 06 EM 003Ida og Nora

2016 06 EM 004Caroline og Marie

2016 06 EM 010

2016 06 EM 011

2016 06 EM 012

2016 06 EM 013

2016 06 EM 014

2016 06 EM 015Grillsjef og speaker Petter Heiberg sørget for god stemning.

2016 06 EM 016Nora Andersen og Ida Olstrøøm 2.plass i RS FEVA

2016 06 EM 017Marie Bordal og Caroline Heiberg 5.plass i 29er.

Europacupen seiles fredag til søndag 3.-5. juni 2016

Norgescup 5 / Europacup Laser

3.-5. juni 2016 vil det være Europacup og Norgescup for alle Laserklassene (4.7, Radial og Standard) i Moss. Da dette er en Europacup for Laserklassene i tillegg til å være en Norgescup blir påmelding og betaling for Laserne to steder.

Se også tilbud om innkvartering.

1. Meld deg på regattaen via påmeldingssystemet til Eurilca (www. eurilca.org)

2. Meld deg på regattaen via seilmagasinets påmeldingssystem og betal

Regattaen vil også være en del av den svenske GP serien så det er gode muligheter for å seile i et felt med mange båter.

For RS Feva og 29’er er Norgescupen kun lørdag den 4. juni og søndag den 5. juni. Påmelding for disse to klassene gjøres via Seilmagasinets påmeldingssystem

Tilbud om innkvartering (se tilbudet her - pdf)

Frelsesarmeen

Du er her: Regatta EC / NC 3.-5. juni 2016