T&H Pinsetur 2017

T&H inviterer også i år til Pinsetur, i år satser vi på Havna Hotell på Tjøme.
Vi satser på alle båter, både med og uten seil!
De som har anledning kan komme tidligere, men vi vil å reservert havneplass lørdag og plass i restauranten til mat/drikke og dans og sprell utpå kvelden.

NavigareCup 2017

Tiden har rast av gårde og plutselig er det vår igjen med tid for seiling.  Etter fjorårets succé med tirsdags regattaer satser vi på en ny sesong med mange flotte tirsdager som vi kan få seilt på Værla.  Rykter forteller om både noen nye båter og noen nye seil i havna... Uansett, vi satser på samme formel som i fjor. Husk at det viktigste er å komme seg utpå og at båtene som ligger i havna blir brukt!

"Årsmøte" Båteier Tur&Hav gruppen i MS tirsdag 07.02. kl. 19

Fredrikstad Seilforening - langturforedrag / minikurs - 18.1.2017

pga uforutsette hendelser må foredraget utsettes til 15 februar.

TUR OG HAV FEST FREDAG 21.10 2016

Tur/Hav inviterer til høstfest i MS for alle medlemmer med følge fredag 21.10. Kl. 19.00

Klubbmesterskap Tur og Hav 2016

Klubbmesterskap Tur og Hav 2016 -
24 og 25 september som Jeløya Rundt

På tampen av en lang sesong med mange ivrige seilere forsøker vi å få til et høyst uhøytidelig men dog sosialt klubbmesterskap for alle Tur og hav seilere i Moss.

Les pdf utgaven her.

SHORTHANDED-NM Mestrene forsvarte tittelen

Magne Klann og Karl-Einar Jensen dro over fjellet til Bergen for å forsvare NM-tittelen i shorthanded-seiling. Det klarte de.

Norsk Seilsportsliga 2016 - 2. divisjon Moss til topps nok en gang

Moss Seilforening vant sin tredje serierunde og er klar for 1. divisjon i 2017.

Navigare Cup 2016

Det er flott at det er stor interesse for Navigare Cup.  I morgen, tirsdag 3. mai er det klart for litt teori/praksis. Magne Klann som har skrevet flere seilbøker kommer til Søly kl 18 for å ta en gjennomgang av grunnleggende seil og riggtrim. Magne har med seg både den nye Seil / Rigg boka si samt havnebøker som han har skrevet.

PINSETUR INVITASJON - 2016

PINSETUR INVITASJON
T&H inviterer til pinsetur til Havna på Tjøme også i år etter samme opplegg som i fjor, men denne gang med tapasmeny. Musikk på samme måte som i fjor, vi regner med stor stemning. Se forøvrig mail fra Havna nedenfor. Legg merke til påmeldingsfristen!
Vi er allerede nå 4 båter påmeldt!!! Påmelding til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., evt 414 00 810.

Tur og Hav informasjonsmøte i Søly Onsdag 20. April.

Tur og Hav informasjonsmøte i Søly onsdag 20. April.

Hei alle Tur og Hav seilere, Snart drar vi i gang på nytt med lokale regattaer,  I år blir det noen endringer som vi tror vil bidra til bedre deltakelse og bedre rekruttering for kjølbåtseilingen i Moss.  Den største endringen blir at vi flytter seilingen fra Onsdag til Tirsdag og lager dermed en aktivitets dag i Moss Seilforening for seilere i alle aldre og båter i alle størrelser.

Invitasjon til fest Moss Seilforening

T&H og aktivitetsutvalget inviterer alle medlemmer i MSF til fest i klubbhuset

LØRDAG 13. FEBRUAR, kl 19.

Mulighet for dans til levende musikk fra 3 Fenders.
Det blir servert fiskesuppe, pris pr.pers kr. 200,-,
Ta med drikke selv.

Bindende påmelding innen 9.februar til Alf Hvidsten, email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller telefon: 47841032.

Sjøkart for hele verden

Navionics og Hans Christian Grande har sørget for at Moss s.f medlemmer nå har tilgang til sjøkart for hele verden (unntatt Danmark). Kartet ligger lett tilgjengelig på høyre side på websidene og er helt gratis! Så nå er det bare å drømme seg bort og planlegge nye og spennende reiser på de syv hav.

Villvind på Falklandsøyene

Terje Skåre har nylig lagt ut en ny rapport på sin blogg. Sammen med Svein og Dag hadde han en behagelig overfart fra Patagonia til på Falklandsøyene hvor de ankom for noen dager siden. De har funnet seg en sikker havn i Stanley hvor de blir en ukes tid før ferden fortsetter til South Georgia. Følge med på bloggen http://www.villvind.blogspot.no

Gutta på tur.

Mens vi har dekket til båtene for vinteren er det noen heldiggriser som fortsatt seiler. Vi har fått følgende hilsen fra Terje om bord på Villvind:
"Vi er nå kommet til Mar del Plata i Argentina etter 9 døgn ut fra Rio. Hilsen Terje Skåre, Eivind Wentzel Jensen og Per Even Vidnes fra Fredrikstad. Prekæs Terje».

S/y Freya på tur

freya S/y Freya på tur

"Stang ut" i Seilsportsligaen 29.9.2015

"Stang ut" i Seilsportsligaen

Norges Seilforbund arrangerte sist helg kvalifisering til seilsportligaen 2016 på Aker Brygge. Fra Moss Seilforening stilte Andreas Dyhr Pedersen, Erik Holme, Karl Einar Jensen og undertegnede.

Tur & Hav arrangerer i all hast en sosial sammenkomst på klubbhuset i Søly fredag 25.sept. kl 19:00.

2015 09 04 klubbhusetx1000

3 Fenders spiller utover kvelden så lenge batteriene varer.

Villvind seiler igjen

Villvind

Villvind 01Villvind seiler igjen

Berit og Terje Skaare er på nye eventyr med sin Hallberg Rassy 382. De har nå kommet til Funchal på Madeira hvor de tar en pause før overfarten til Las Palmas. De forsetter deretter via Cap Verde til Rio i Sør Amerika. Du kan følge dem på deres egen blogg www.villvind.blogspot.com hvor de legger ut bilder og korte rapporter

Shorthanded NM - 5-6.9.2015

pokalMosseseier i shorthanded NM i Son i helgen!!!

Karl-Einar V. Jensen og Mange Klann (sistnevnte seiler for Soon s.f. men er aktivt medlem av Moss s.f.) vant overall med serien 1-1-2-3 i sterk vind. Det ble seilt to baneseilaser på lørdag og to distanseseilaser på søndag. Gutta seilte Express og var dermed NM´s desidert minste båt, men lot seg ikke psyke ut selv om det ble et par tette dueller med langt større båter.

Rolv Møll Nilsen i X-40 «Snaxy» ble nr 14 sammen med tidligere Moss s.f. leder Thorstein Tønnesson.

Geir Jensen med fullt mannskap i «Yatzy» ble nr 3 i NOR Rating klassemesterskapet. Her var det dessverre for få båter til å få NM status så vi håper flere mossebåter tar utfordringen neste år.

Du er her: Tur&Hav sesongen aktivitet