Shorthanded NM - 5-6.9.2015

pokalMosseseier i shorthanded NM i Son i helgen!!!

Karl-Einar V. Jensen og Mange Klann (sistnevnte seiler for Soon s.f. men er aktivt medlem av Moss s.f.) vant overall med serien 1-1-2-3 i sterk vind. Det ble seilt to baneseilaser på lørdag og to distanseseilaser på søndag. Gutta seilte Express og var dermed NM´s desidert minste båt, men lot seg ikke psyke ut selv om det ble et par tette dueller med langt større båter.

Rolv Møll Nilsen i X-40 «Snaxy» ble nr 14 sammen med tidligere Moss s.f. leder Thorstein Tønnesson.

Geir Jensen med fullt mannskap i «Yatzy» ble nr 3 i NOR Rating klassemesterskapet. Her var det dessverre for få båter til å få NM status så vi håper flere mossebåter tar utfordringen neste år.

Hans Christian og Espen Grande (14 år) ble nr 10. i sin Grand Soleil 39. Imponerende seiling med et familie lag i så krevende vindforhold. Vi håper å se Espen igjen i neste års NM, for her har vi et talent!!

"Målet var å fullføre", sier Hans Christian Grande.  Etter 2 dager med seiling i tildels sterk vind har de fått prøvd seg med både bane og distanse seilaser. Espen ( 14 år) gjorde en super jobb til tross for at skjøtevinsjene ble litt i overkant når det blåste som best. Dette hindret dem  ikke i og gi gass! Med en felles innsats så klarte de både å få inn skjøter og gennakere opp og ned. "Vi så mange som slet mer enn oss. 10.plass i dette feltet var over all forventning!"

Se video fra Shorthanded NM: https://vimeo.com/138463530

11259878 851456268266238 6747362540996398551 n

11921810 851453831599815 4141433655420499375 o

Shorthanded NM og NOR Rating klassemesterkap

shorthand

Moss Seilforening er godt representert i det aller første NM for Shorthanded seiling som arrangeres av Son Seilforening denne helgen. Det seiles opp til seks baneseilaser utenfor Bile på en kort kryss-lens bane og det vil i tillegg bli to distanseseilaser.

Fra Moss stiller tre lag; «Forza» med Hans Christian og Espen Grande, «Y-Not» med Magne Klann og Karl-Einar Jensen og «Snaxy» med Rolv Møll Nilsen og Thorstein Tønnesson. Det er meldt friske vind forhold begge dager.

I tillegg stiller «Yatzy» med Geir Jensen og fullt mannskap i NOR rating klassemesterskap som går parallellt.

Du er her: Tur&Hav sesongen aktivitet Shorthanded NM - 5-6.9.2015