Navigare Cup 2016

Det er flott at det er stor interesse for Navigare Cup.  I morgen, tirsdag 3. mai er det klart for litt teori/praksis. Magne Klann som har skrevet flere seilbøker kommer til Søly kl 18 for å ta en gjennomgang av grunnleggende seil og riggtrim. Magne har med seg både den nye Seil / Rigg boka si samt havnebøker som han har skrevet.

Vi kjører en økt på bryggene først hvor vi ser på noen rigger og går senere inn for å ta litt teori rundt seiltrim.

Husk også å melde dree på her så vi får litt oversikt over båter som har lyst til å delta. https://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2302&deltagerliste=2

Vi sees i Søly kl 18!

Vennlig hilsen / Best regards

Hans-Christian Grande Area Manager Scandinavia

Mobile: +47 41934605

Hei alle sammen.  I går holdt vi informasjonsmøte i Søly angående kommende Navigare Cup.  Det var godt oppmøte med både kjente og nye ansikter.  Hyggelig at også noen med motorbåt viser interesse for regattaseiling!

Som sagt så har vi satt av tirsdag 3.mai til Magne Klann som skal lære oss grunnleggende om Seil og Rigg trim.  Her skal vi både lære litt teori samt ta en titt på noen båter og se hvordan riggene ser ut.

10. Mai har vi fått Per Bøymo til å komme for å måle inn de båtene som ikke er målt i NorRating.  Dette er fort gjort, og hvis alle hjelper alle, så får vi unna mange båter denne dagen.  Seilforeningen dekker kostnaden for denne dagen. Første gangs målebrev vil også være gratis, slik at kostnaden for å måle inn båten denne dagen vil kun være eventuelt seilnummer fra NSF.  De som ikke har seilnummer, kan få dette utdelt denne dagen,eller på forhånd fra  Norges Seilforbund sine sider.

Fint om de som skal måle båten sin eller har spørsmål rundt dette melder ifra til meg slik at vi kan ha litt kontroll på hvor mange som kommer.

24. Mai blir første seilas.  Etter tilbakemelding er å dømme er det stor entusiasme rundt dette og jeg tror vi kan bli en bra gjeng med båter på vannet utover sesongen.

En stor takk må også rettes til Raymarine som stiller med OceanScout TK Maritimt Termisk Kamera og Støtvig Hotell som stiller opp med overnatting for 2 personer + gavekort for spa inngang for 2 personer som premier for Navigare Cup.  Overnattingen blir premie til Overall vinner, mens Kamera blir trukket blant deltakere som stiller opp i minst 50% av regattaene.

Påmeldingen er åpen, og både presentasjonen som ble vist i går, Terminlisten og Seilingsbestemmelsene ligger på denne siden: http://www.sailracesystem.no/regatta?regatta=2302

For de som ikke har båt, men gjerne vil være med å seile, send meg en mail så skal jeg lage en liste over de som ønsker å være mannskap, dette gjelder også jolle foreldre!

Ta utfordringen - meld dere på og vær med på de regattaene dere kan. Har dere spørsmål, eller er usikre?  Ikke nøl med å ringe eller sende en mail.

Husk også årets pinsetur med Tur og Hav gruppa.

Vennlig Hilsen

Hans-Christian Grande

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., tlf 41934605

Du er her: Tur&Hav sesongen T&H aktivitet Navigare Cup 2016