T&H Navigare Cup

T&H Navigare Cup 2019

Navigare Cup 2019

Det er endelig tid for en ny seilsessong, og vi starter opp med NavigareCup 2019 tirsdag den 14 mai. Totalt planlegger vi 12 seilaser, 6 før og 6 etter sommerferien.  Vi ønsker tidligere deltakere og speiselt nye velkommen til en fin seilsessong. Vi håper på mange runder med god vind og shortsføre også i år.  Været så langt i våres tenderer i den retning💨☀️

NAVIGARE CUP ER FOR ALLE!

Formatet for NavigareCup vil være som tidligere, hvor hovedfokus er å komme seg ut på vannet for noen timer hver tirsdag sammen med andre seilere. For noen er konkurransen det viktigste, mens andre deltar først og fremst for å bli bedre på seiltrim og båthåndtering. Noen bruker kanskje Navigare som treningsarena for før de store regattaene, som Færdern, Skagenrace, Hollendern osv. Mens atter andre er med for å ha det hyggelig og sosialt. I Moss seilforening er alle velkommen!

For de av dere som vurdere å være med, men tenker at mangel på regatta erfaring, krav om NOR-rating, nummer i seil, masse rare regler etc. gjør det «vrient» så er ikke noe å bekymre seg over.  Når det kommer til «Nor-rating» lager vi en sånn passe rating om dere ikke har, og båtene våre er ikke mer like enn at vi klare å kjenne hverandre igjen uten et seil nummer.  Formatet på regattaene med Gunderstart  hvor man starter på tid, og ikke alle over startlinjen samtidig gjør starten enkel. Seilingsbanene er på faste merker (veldig ofte revlingen rundt) betyr enkle baner og minimalt behov for å kjennskap til detaljene i  kappseglingsregler.  De mer erfarene seilerne på vannet viser hensyn til de som er nye.

STARTEN GÅR 14. MAI

Første offisielle seiling er 14. mai, deretter hver tirsdag frem til og med 19. juni før sommerferien.  Skippermøte kl 18.00 og start fra kl 18.45.  For de som ønsker er det fritt valg å kjøre en treningsrunde den 7 mai.  For mer detaljer informasjon se seilingsbestemmelser og terminliste.

Vi håper at mange har muligheten til å delta, enten i hele serien eller på enkelt dager.

Lurer du på noe? Kontakt Øyvind Knudsen, tel 908 83 510 eller Ståle Nerland, tel: 977 79 599.

Påmelding gjøres via manage2sail eller på e-mail se under for detaljer.  Ved å legge påmeldinger i manage2sail, kan vi også benytte dette programmet til å holde orden på resultatene slik alle kan se hvordan det går i løpet av sessongen.

Påmelding via Manage2sail:  https://www.manage2sail.com/e/bf657c59-482d-495f-bb7b-eea17a90a6f8

Påmelding via e-mail:  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Skipper / ansvarlig:

Påmelding for Serie / dag:

Seilnummer:

Båtnavn:

Båt type:

Har Norrating målebrev:

Skal alternative rating brukes?;* shorthand / uten spinakker

Startkontingent for sesongen 2019 kr. 300.- , enkel seilas kr.   50.-

Startkontingent betales på VIPPS til Moss Seilforening (#116701), merk betaling «72 Navigare» eller i manag2sail portalen.

Seilingsbestemmelser for Navigare Cup 2019 (pdf)

Terminliste Navigare Cup 2019:

7. Mai                   Uorganisert trening
14. Mai                Navigare Cup