Klubbmesterskapet for Tur og Hav er en nysatsing.

Tur og Havseilergruppen inviterer til klubbmesterskap onsdag den 29. august 2012

• Skippermøte kl. 1800
  • Første start kl. 18.30
  • Det seiles på seilingsbestemmelsene for Navigare Cup
  • Klubbmesterskapet seiles uten spinnaker for alle båter. For båter med to personer er derfor fratrekket 1 mot Navigare-seilingsbestemmelsene 2
  • Regattaen teller også som med i Navigare Cup
  • Deltakeravgift for klubbmesterskapet er kr. 50 per båt

Klubbmesterskapet for Tur og Hav er en nysatsing. VI håper ca. 30 båter stiller til start. Jolleseilere og andre seil-interesserte er velkommen som mannskap i båtene.

Til alle seil-interesserte i Moss Seilforening: Markedsfør dette for å få med flest mulig.

For mer informasjon kontakt Erik Johannessen, tlf. 951 26 147

Klikk her for Navigare Cup informasjon (påmelding, resultater etc.)

Hei alle seiler-venner i Moss Seilforening

En ny seilsesong ligger foran oss, og i år inviterer vi til den 37. sesongen for vår egen lokale Navigare Cup. Deltakerantallet i denne lokale og tradisjonsrike regattaen har dessverre vært fallende og vi ser også at antall seilaser for den enkelte deltagerbåt har samme tendens. Dette er en trend som vi i T&H ønsker å snu og vi tar oss med dette den frihet å utfordre deg som seiler og medlem av foreningen.

Navigare Cup er et seiltilbud til for alle medlemmene i Moss Seilforening, og målsettingene er den samme i dag som da vi startet i 1975:

• - Å forbedre seilkompetansen gjennom skjerpet trening i konkurranse
  • - Å lære av hverandre som mannskap og som sammensatte team
  • - Å forbedre båthåndkompetanse og med dette bli tryggere familieskippere.
  • - Å kunne konkurrere i hyggelige former og kombinere dette med sosialt samvær

Gjennom alle disse årene vi har holdt på har mange av seilforeningens medlemmer oppnådd flere av disse målsettingene. Flere har også gjennomført nasjonale regattaer med gode plasseringer og også med flotte seiere. Andre har kanskje gjennomført lange ferieseilaser med mere seilerglede og sannsynlig også på en mer sikker måte.

Det er ikke sikkert at flertallet av oss kan komme opp på det nivået som de to «lokale havseilerne» Harald og Per Andreas har vist oss på to av vinterens godt gjennomførte temaaftener. Det er vel heller ikke målsettingen at vi skal driste oss til en utfordring på «SOLO-nivå», som vi fikk oppleve på temaaftenen i slutten av februar. Men vi har god tro på at Navigare Cup vil være et miljø for utvikling av lokal seilerkompetanse og i tillegg et godt sosialt tiltak.

Vi har av disse grunner planlagt gjennomføringen av Navigare Cup 2012 som eget tema den 18. april, og håper at du møter opp for å bli med en gjennomgang av årets opplegg, - som vi avslutter med «Navigarefilm» fra 1980- tallet. I

nvitasjonen finner du på foreningens hjemmeside og som vedlegg til mail.

Vår utfordring: MØT OPP PÅ NAVIGAREMØTET DEN 18. APRIL, VÆR «AMBASSADØR» FOR VÅR EGEN LOKALE REGATTA, - OG PLANLEGG DELTAGELSE!

Styret i T&H

MS Sponsorer

hellyhansen      raymarine   seatronic     handelsbanken    Lekang Filter logo web 100x40       dnb-logo

Du er her: forside slideshow T&H