NM Optimist Moss - 14.08 - 16.08.2020

Moss Seilforening arrangerer NM for Optimistklassen den 14. til 16. august 2020. Opprinnelig skulle vi arrangere Stor NM for en rekke klasser samme helg. På grunn av korona pandemien har vi imidlertid måttet avlyse NM for alle klasser utenom Optimist.

I de seneste dagene har  Moss kommet i søkelyset som følge av et nytt lokalt koronautbrudd og det har sikkert flere som har spurt seg om det er trygt å komme til Moss og om NM går som planlagt !

Under hele planlggingsprosessen har vi hatt fokus på å sikre at arrangementet skal gjennomføres i tråd med myndighetenes retningslinjer og de seneste dagers hendelser har ført til ny dialog om dette.

Flere arrangementer er avlyst i Moss, som følge av utbruddet, men I samråd med kommunen har vi kommet til at vi kan gjennomføre NM som planlagt.  Vi vil iverksette en rekke tiltak på land for å sikre en tilfredsstillende smittevernsituasjon og mulighet for evt sporing. Nærmere beskrivelse av dette  kommer og viktig at alle følger opp dette. Det betyr også at de som har fritidsbåt med båtplass i Søly må påregne restriksjoner i tilgang til bryggeanlegg under NM. Vi vil sende ut nærmere informasjon om dette i kommende uke.

Vi håper at alle fortsatt har lyst til å komme å seile i Moss og vi skal gjøre alt vi kan for å skape en trygg og sikker ramme rundt arrangementet.

Påmelding: manage2sail.com

2020 NM Optimist