T&H Navigare Cup

T&H Navigare Cup 2021

Navigare Cup 2021

Nå er det tid for en ny seilsessong som vi gleder oss til. Vi starter opp med Navigare Cup tirsdag den 18 mai med noen begrensninger grunnet Korona situasjonen – link til Norges Seilforbunds oppdaterte Korona anbefalinger ligger nedenfor. Rent praktisk for kjølbåt vil bregrensningene påvirke hvem og antall som kan være på båten, for de som bor sammen er det ingen begrensinger, men andre må holde 1 meters avstand som kan gjøre det litt vansklig å seile med fullt mannskap. Vi anbefaler derfor famille eller shorthand seiling frem til eventuelle nye retningslinjer kommer på plass.

Totalt planlegger vi som tidligere 12 seilaser, 6 før og 6 etter sommerferien, pga korona restriksjonene legger vi inn mulighet for å endre rating på båt fra short hand til fullt mannskap i løpet av sesongen. Vi ønsker tidligere deltakere og speiselt nye velkommen til en fin seilsesong.

NAVIGARE CUP ER FOR ALLE!

Formatet for NavigareCup vil være som tidligere, hvor hovedfokus er å komme seg ut på vannet for noen timer hver tirsdag sammen med andre seilere. For noen er konkurransen det viktigste, mens andre deltar først og fremst for å bli bedre på seiltrim og båthåndtering. Noen bruker kanskje Navigare som treningsarena før de store regattaene, som Færdern, Skagenrace, Hollendern osv. Mens andre er med for å ha det hyggelig og sosialt. I Moss seilforening er alle velkommen!

For de av dere som vurdere å være med, men tenker at mangel på regatta erfaring, krav om NOR-rating målebrev, nummer i seil, masse rare regler etc. gjør det «vrient» så er ikke det noe å bekymre seg over. For de som ikke har målebrev tilordner regattakomitéen en start tid basert på båtens størrelse / type, men med begrensing om at det ikke benyttes spinnaker eller flygende forseil, for båter med målebrev benyttes seilene båten er målt inn med. For båter som ikke er målt inn i NOR rating har vi heller ikke et krav om nummer i seilet. Formatet på regattaene med Gunderstart hvor man starter på tid, og ikke alle over startlinjen samtidig gjør starten enkel, samt eliminerer behov for startbåt. Seilingsbanene er på faste merker (veldig ofte revlingen rundt) som betyr enkle baner og minimalt behov for å kjenne detaljene i kappseglingsreglene. De mer erfarene seilerne på vannet viser hensyn til de som er nye.

STARTEN GÅR 18. MAI

Første offisielle seiling er 18. mai, deretter hver tirsdag frem til og med 22. juni før sommerferien. Skippermøte kl 18.00 og start fra kl 18.45. På skippermøte oppfordres til å møte kun 1 fra hver båt samt overholde smittevern regler i henhold til de til enhver tid gjeldende regler.

Vi håper at mange har muligheten til å delta, enten i hele serien eller på enkelte dager.

Lurer du på noe? Kontakt Arild Andresen tel 926 47 770 Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller Øyvind Knudsen, tel 908 83 510 Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Påmelding gjøres via manage2sail (må lage en profil) eller på e-mail se under for detaljer. Ved å legge påmeldinger i manage2sail, kan vi også benytte dette programmet til å holde orden på resultatene slik at alle kan se hvordan det går i løpet av sessongen.

PÅMELDING VIA MANAGE2SAIL:

Link til Norges seilforbund til enhver tid oppdaterte korona regler:

Seilingsbestemmelser for Navigare Cup 2021

Du er her: Tur&Hav sesongen T&H Navigare Cup T&H Navigare Cup 2021