Moss Seilforening - Gjesteplasser - sommer og vinter - se her

T&H Navigare Cup

T&H Navigare Cup 2022

Solen har kommet høyere på himmelen og en ny seilsesong står for døren. Vi starter Navigare Cup tirsdag 10. mai, noe tidligere enn sist år siden vi legger inn en pause uken etter for å feire 17. mai. Totalt planlegger vi som tidligere 12 seilaser, 6 før og 6 etter sommerferien. Vi håper å se både tidligere og nye deltagere til start og ønsker alle velkommen til en fin seilsesong.

NAVIGARE CUP ER FOR ALLE!

Navigare Cup 2022

NAVIGARE CUP ER FOR ALLE!

Hovedformålet med Navigare Cup er å gi seilforeningens medlemmer mulighet til å møtes til en vennskapelig dyst, sosial på vannet og sosial på brygga! Med det økende antall båter som har deltatt de siste årene har vi også et bredt spekter av ambisjoner, noe som gir muligheter for alle til å få konkurranse på ønsket nivå.

For de av dere som vurderer å være med, men tenker at mangel på regattaerfaring, krav om NOR-rating målebrev, nummer i seil pluss masse rare regler gjør det «vrient», så er ikke det noe å bekymre seg for. For de som ikke har målebrev tilordner regattakomitéen en starttid basert på båtens størrelse / type, for båter med målebrev benyttes seilene båten er målt inn med. For båter som ikke er målt inn i NOR-rating har vi heller ikke et krav om nummer i seilet. Formatet på regattaene med Gunderstart, hvor man starter på tid og ikke alle over startlinjen samtidig, gjør starten enkel, samt eliminerer behov for startbåt. Seilingsbanene er på faste merker (veldig ofte Revlingen rundt) som betyr enkle baner og minimalt behov for å kjenne detaljene i kappseilingsreglene. De mer erfarne seilerne på vannet viser hensyn til de som er nye.

STARTEN GÅR 10. MAI

Første regatta er 10. mai, deretter hver tirsdag med unntak av 17. mai frem til og med 21. juni før sommerferien. Etter sommeren starter vi opp fra 16. august.

Skippermøte kl. 18.00 og start fra kl. 18.45. På skippermøtet opplyses det om dagens banevalg og startlister deles ut.

Etter kveldens seilas møtes vi ved klubbhuset for en seilerprat med oppsummering av dagens seilas og trekking av premier.

Vi håper at mange har mulighet til å delta, enten i hele serien eller på enkelt dager.

Lurer du på noe? Kontakt Arild Andresen tel 926 47 770 Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller Øyvind Knudsen, tel 908 83 510 Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Påmelding gjøres via manage2sail (må lage en profil) eller på e-mail. Se under for detaljer. Ved å registrere deltagere i manage2sail kan vi også benytte dette programmet til å holde orden på resultatene, slik alle kan se hvordan det går i løpet av sesongen.

Påmelding via Manage2sail:

Du er her: Tur&Hav sesongen T&H Navigare Cup T&H Navigare Cup 2022